"Ojcze, pij przez słomkę". Beskid Sądecki na pożegnanie lata. Barcice - Dzielnica - Cyrla - Rytro.
Nowy Sącz County

Oct 4, 2024 7 min read

Uwaga - suchar. Jak prof. Miodek powiedziałby "Stary Sącz"? - "Ojcze, pij przez słomkę!" ;-) Na pożegnanie lata wybraliśmy pasmo Jaworzyny Krynickiej w Beskidzie Sądeckim. Lekka trasa z Barcic, przez platformę "ślimak" w Woli Kroguleckiej i kultowe schronisko "Cyrla" do Rytra. A na koniec wędrówki zafundowaliśmy sobie wieczorny spacer po przepiękny

Główny Szlak Beskidzki 2024. Dzień 16: Komańcza - Cisna. Mistrzowie logistyki w Bieszczadach.
Sanok County

Oct 3, 2024 7 min read

Główny Szlak Beskidzki 2024 musieliśmy przerwać z powodu kontuzji w 15-tym dniu wędrówki. Po trzech miesiącach wracamy na szlak, by dojść do końcowej kropki. Mamy do dyspozycji przedłużony weekend i postanowiliśmy obrać Wetlinę Stare Sioło na noclegi. To dobra baza na trzy ostatnie odcinki GSB, ale na trasie Komańcza - Cisna musieliśmy wejść na mis

Główny Szlak Beskidzki 2024. Dzień 15: Puławy Górne - Komańcza. Błoto na Tokarni przerywa wędrówkę.
Krosno County

Sep 24, 2024 5 min read

Główny Szlak Beskidzki 2024 był zaplanowany na 19 dni. Pod koniec dnia 15-go, musieliśmy przerwać wędrówkę. Był GOPR i SOR... Brzmi dramatycznie, więc zdradzę suspens. Na szlak wróciliśmy po trzech miesiącach i dokończyliśmy przejście. Nieskazitelnie czysta salamandra plamista Plan - Dzień 15 Plan całości (dystanse, przewyższenia i noclegi) - w opi

50km na 50-te urodziny. Pieniński Diament: Pieniny (Małe - Właściwe - Spiskie) od świtu do zmroku.
Nowy Targ County

Sep 20, 2024 12 min read

Kiedy miałem 20 lat, nie rozważałbym przejścia 20km. Na 30-te urodziny na pewno nie było formy na 30km. Kończąc 40 lat, przejście 40km uznałbym za szaleństwo. We wrześniu br. dopadł mnie kryzys wieku średniego... przeszedłem 50km na 50-te urodziny w Pieninach. Trasa to Pieniński Diament - przejście w ciągu jednego dnia od Przełęczy Rozdziela przez

Główny Szlak Beskidzki 2024. Dzień 14: Lubatowa - Puławy Górne. Dwa deptaki i najlepsze lody na GSB.
Krosno County

Sep 13, 2024 5 min read

Główny Szlak Beskidzki 2024 to nie tylko lasy i góry. Odcinek 14 to bardzo przyjemny spacer przez dwa uzdrowiska - Iwonicz-Zdrój i Rymanów-Zdrój oraz trochę mniej przyjemnego (ale za to kryjącego tajemnice!) asfaltu między Wisłoczkiem a Puławami Górnymi. To jedyny dzień, który w całości przeszliśmy... poza Beskidami (geograficznie szlak prowadzi pr

Główny Szlak Beskidzki 2024. Dzień 13: Kąty - Lubatowa. (C)Hyrowa, pustelnia św. Jana i Cergowa.
Jasło County

Aug 26, 2024 5 min read

Główny Szlak Beskidzki 2024 od kilku dni prowadzi nas w Beskidzie Niskim.  Suchym Beskidzie Niskim. Dnia 13go trochę popadało, ale nie na tyle by zalać szlak w Chyrowej. I nie na tyle by zejście z Cergowej w stronę Lubatowej stało się "ścianą płaczu". Widok na Kąty w dolinie Wisłoki Plan - Dzień 13 Plan całości (dystanse, przewyższenia i noclegi) -

Główny Szlak Beskidzki 2024. Dzień 12: Bartne - Kąty. Wędrowniczka na szlaku Eisenach - Budapeszt.
Gorlice County

Aug 15, 2024 4 min read

Główny Szlak Beskidzki 2024 to dla nas 500km w 19 dni. Dużo? Mało? W Beskidzie Niskim spotkaliśmy Niemkę, starszą od nas, która szła z Budapesztu do Eisenach. To prawie 3000km. Była piąty tydzień w drodze, a połowa szlaku była dopiero przed nią.  Pani po lewej wędruje górami z Budapesztu do Eisenach. Plan - Dzień 12 Plan całości (dystanse, przewyżs

Główny Szlak Beskidzki 2024. Dzień 11: Regietów - Bartne. W Beskidzie Niskim jest nienormalnie sucho
Gorlice County

Aug 6, 2024 4 min read

Główny Szlak Beskidzki 2024 - dzień 11, to klasyk w Beskidzie Niskim. Na szlaku w tym paśmie musi być cmentarz z I Wojny Światowej, drewniana cerkiew, puste zielone zbocza z łąkami, dolina z wioską (lub lepiej - bez). I zwykle jest potok do przekroczenia w bród. To wszystko mieliśmy na krótkim odcinku między Regietowem i Bartnem. Na Rotundzie Plan

Główny Szlak Beskidzki 2024. Dzień 10: Krynica-Zdrój - Regietów. Czworo Włóczykijów i Beskid Niski.
Nowy Sącz County

Aug 2, 2024 6 min read

Główny Szlak Beskidzki 2024 miał dla nas dwie odsłony. Pierwszą połówkę, z Ustronia do Krynicy-Zdrój, przeszliśmy w dwójkę z kolegą. Na drugą dołączyły dwie koleżanki. I  od razu poczuły zapach przygody! Plan - Dzień 10 Plan całości (dystanse, przewyższenia i noclegi) - w opisie dnia 1. Wchodzimy w Beskid Niski. Nie ma tu wysokich gór, ale jest duż

Dwie wieże w Górach Orlickich i trzecia w Bystrzyckich. Tak się bawi Przewodnik Beskidzki w Sudetach
Kłodzko County

Jul 25, 2024 8 min read

Zdany egzamin Przewodnika Beskidzkiego zamknął pewien etap. Przez dwa lata celem wszystkich moich górskich wypraw były tylko i wyłącznie Beskidy. Każda sobota, każdy długi weekend, każdy urlop. Beskidy nie znudziły mi się, ale pora zajrzeć w inne góry. Na pierwszy wyjazd wybrałem trzy pasma sudeckie - Góry Orlickie, Bystrzyckie (oba to Sudety Środk

Blog o wędrówkach i podróżach. Zapraszam do Klubu Włóczykijów na Facebook'u i zachęcam do udziału w naszych wypadach w góry i ciekawe miejsca.