Slovakia

Siedem Meandrów Przełomu Dunajca w Pieninach. Droga Pienińska z Czerwonego Klasztoru do Szczawnicy.
Region of Prešov

Sep 1, 2022 5 min read

Po deszczowej wędrówce na Wdżar i Lubań, 3 dzień IV zjazdu na Kursie Przewodników Beskidzkich to prezent od organizatorów (i pogody). W piękny słoneczny dzień siedem meandrów przełomu Dunajca Drogą Pienińską było przyjemnym spacerkiem. Ale nie był odpoczynkiem od nauki. Drugi meander przełomu Dunajca Plan Plan jest prosty - siedem meandrów przełomu

Pełnia zimy na Babiej Górze w połowie kwietnia. Uwaga! Post tylko dla dorosłych Włóczykijów!
Oravská Polhora

Apr 17, 2022 6 min read

Nie róbcie tego sami. Silny północny wiatr i pełnia zimy na Babiej Górze w połowie kwietnia to nie spacer do parku. Przeczytajcie jak to jest, gdy szlaku nie ma, wokół biało a wiatr wbija w oczy szpilki śniegu i nie pozwala iść prosto przed siebie. Autor i Babia Góra Plan Jedziemy na Słowację i parkujemy pod Chatą Slana Voda. Parking poza sezonem d

Początek jesieni w Tatrach. Jahňací štít i Zelené pleso, Vysoké Tatry (Słowacja).

Oct 26, 2021 4 min read

Początek jesieni w Tatrach był przecudny. Wybraliśmy się w słowackie Tatry Wysokie. Celem był Jagnięcy Szczyt, a po drodze schronisko przy Zielonym Stawie. Idealna pogoda (choć nie na szczycie) i piękne widoki wyniosłych szczytów z pierwszymi kolorami jesieni. Zelené pleso, Vysoké Tatry Plan Plan na początek jesieni w Tatrach był prosty. Wejście i

Na Rysy szlakiem słowackim. Część II: Symboliczny cmentarz nad Popradzkim Stawem

Sep 5, 2021 4 min read

Post z dedykacją dla Trapera za podholowanie mnie na szczyt. Było to dla niego trzecie wejście tego dnia! Dziękuję również Lenie i Agnieszce za wsparcie słowne. Przyjaciół poznaje się w górach! Weszliśmy i zeszliśmy na Rysy szlakiem słowackim. W części pierwszej wejście. W drugiej zejście i "symbolický cintorín" czyli symboliczny cmentarz tych co w

Na Rysy szlakiem słowackim. Część I: Przyjaciół poznaje się w górach.

Aug 30, 2021 7 min read

Post z dedykacją dla Trapera za podholowanie mnie na szczyt. Było to dla niego trzecie wejście tego dnia! Dziękuję również Lenie i Agnieszce za wsparcie słowne. Przyjaciół poznaje się w górach! Weszliśmy i zeszliśmy na Rysy szlakiem słowackim. W części pierwszej wejście. W drugiej zejście i symbolický cintorín. Początek wędrówki - szlak na Popradsk

Vysoké Tatry w poprzek. Fantastyczna wędrówka w słowackich Tatrach przez Poľský hrebeň.
District of Poprad

Jun 26, 2021 3 min read

Wyprawa do której najczęściej wracam wspomnieniami to słowackie Vysoké Tatry w poprzek z północy na południe, z Łysej Polany (Lysá Poľana) do Tatrzanskiej Polianki (Tatranská Polianka) przez Polski Grzebień (Poľský Hrebeň). Słoneczny październikowy dzień w 2018r. Takie widoki towarzyszyły nam cały dzień. Plan Jedziemy w piątek wieczorem do Tatrzańs

Year 2020 in 12 Photos - October
District of Námestovo

Dec 28, 2020 3 min read

Almost everybody would agree that the passing year 2020 was a special one. For me it meant switching from travel-intensive work (155 flights last year!) to home office. It also meant more hiking in my home country than travelling abroad. Let me share my impressions of the Year 2020 in 12 Photos - October. Photo of the month Babia Góra is the highes