Trzydniowiański Wierch zamiast Starorobociańskiego. Różowy jednorożec w Dolinie Chochołowskiej

Oct 21, 2021 3 min read

W schronisku w Dolinie Chochołowskiej spotkaliśmy różowego jednorożca. Dał się oswoić i zszedł z nami aż na parking. Oprócz jednorożców, w poście będzie zamglony Trzydniowiański Wierch zamiast Starorobociańskiego, jak planowaliśmy. Jednorożec na szlaku Plan Niedziela, dzień po zdobyciu Rysów (relacja - część I i część II), zostajemy w Tatrach. W pl

A Caveman That Wasn't. A Hike in the Tatras. Wolę chodzić po górach niż czołgać w jaskiniach [EN/PL]

Jul 15, 2021 5 min read

[EN] Stephanie who runs the BudgetBucketList blog briefly visited Poland in June. I played the host part. We used one day for a hike in the Tatras and another was a pleasant stroll in the Gorce Mts..This article tells the story about our hike in the Tatras and a caveman that wasn't... [PL] Stephanie, autorka bloga BudgetBucketList odwiedziła Polskę

Dolina Pięciu Stawów Polskich i Szpiglasowy Wierch. Urodzinowa wędrówka i pogodowy prezent.

Apr 15, 2021 4 min read

Z Siostrą #2 dzielimy pasję do gór. Ja wędruję po całych Karpatach i Sudetach, dla Siostry liczą się tylko Tatry. Obchodzimy urodziny w odstępie kilku dni, więc postanowiliśmy zrobić sobie górski prezent. Siostra wybrała trasę - Dolina Pięciu Stawów Polskich i Szpiglasowy Wierch. Pogoda zadbała o prezent widokowy. Wyprawa z września 2020. W poście

Kozice na Czerwonych Wierchach. 4 dwutysięczniki i Giewont na dokładkę.

Mar 1, 2021 5 min read

Tatry Zachodnie w pochmurny, jesienny dzień. Widzieliśmy kozice na Czerwonych Wierchach, mieliśmy 4 dwutysięczniki na szlaku a na koniec dołożyliśmy sobie Giewont. Pogoda kiepska, więc kolejek nie było. Trasa do powtórzenia przy lepszej widoczności. Plan Traper i ja planowaliśmy Czerwone Wierchy od pewnego czasu. We wrześniu nam nie wyszło, ten wee

Zimowy Halny w Tatrach / Halny: el fuerte viento de los Tatras [PL/ES]

Jan 28, 2021 5 min read

[PL] Na początku jesieni miałem bliskie spotkanie z orawiakiem (lokalna nazwa wiatru fenowego) na Babiej Górze. W minioną sobotę (23.01.2021) spotkał nas zimowy halny w Tatrach. Spoiler: wróciliśmy bezpiecznie. Ale nie polecam! [ES] Me encantan las montañas y camino cada sábado. Puede leer de mis excursiones pasados – ya he escrito 3 publicaciones

El Año Nuevo en los Tatras

Jan 8, 2021 3 min read

Hola. Soy polaco y estudio español desde hace 10 meses. He decido escribir un post por practicar la lengua. Gracias a Manuel por sugerencias y correcciónes. ¡Disfruta las vistas del Año Nuevo en los Tatras!  Los Tatras son las montañas más altas de Polonia. Los picos tienen 2000-2500 metros. Son muy populares en Polonia. Ofrecen muchas rutas turíst

Nowy Rok w Tatrach czyli Cztery Strony Giewontu

Jan 4, 2021 3 min read

W roku 2020 przedreptałem 1000km górskich szlaków w polskich górach. Na dobry początek Nowego Roku wybrałem cztery strony Giewontu - 18km pętla wokół naszej narodowej góry. Zabrałem 3 pasażerki, w tym Siostrę #2 i tuż po 6:00 ruszyliśmy z Katowic do Zakopanego. O 8:30 dojechaliśmy na parking przy wejściu do Doliny Strążyskiej. 15zł za parking i rus

Year 2020 in 12 Photos - September

Dec 27, 2020 2 min read

Almost everybody would agree that the passing year 2020 was a special one. For me it meant switching from travel-intensive work (155 flights last year!) to home office. It also meant more hiking in my home country than travelling abroad. Let me share my impressions of the Year 2020 in 12 Photos - September. Photo of the month I have no doubts choos

Year 2020 in 12 Photos - February

Dec 21, 2020 2 min read

Almost everybody would agree that the passing year 2020 was a special one. For me it meant switching from travel-intensive work (155 flights last year!) to home office. It also meant more hiking in my home country than travelling abroad. Let me share my impressions of the Year 2020 in 12 Photos - February Photo of the Month I managed two Saturday